Op deze pagina kun je over ons lezen, wie we zijn, wat onze visie is en uiteraard veel gestelde Vragen & Antwoorden. Heb je evengoed nog vragen na het lezen van de informatie op deze pagina? Neem dan contact met ons op.

 

Over de oprichting en de eigenaren

Het duikcentrum is opgericht in 2010 onder de naam Turkuaz Side en heeft eind 2015 een naamsverandering ondergaan. Duikcentrum Side Azura is gelegen in Side Sorgun, Turkije.

Sinan heeft een lange carrière in de duikwereld, en had al vele jaren de diepe wens om zelf een duikcentrum op te richten.  De Nederlandse Gee werkte tot 2009 in de wereld van een ICT-helpdesk op een internationaal advocatenkantoor. Ze ontmoetten Sinan tijdens een vakantie en ontdekte via hem de wondere wereld van het duiken. Op 18 december 2014 zijn Sinan en Gee ouders geworden van een zoon die ze de naam Sinan Ege hebben gegeven en vanaf dat moment vervolgen zij hun Scuba droom als familie.

Locatie van het duikcentrum

Na enkele omwentelingen en het beheren van een duikcentrum in 2010, is het bedrijf neergestreken tussen de twee prachtige 5 sterren all inclusive hotels Arcanus Side Resort (voorheen Asteria Sorgun Resort) en Voyage Sorgun in Sorgun. Deze locatie ligt dichtbij Side op zo’n 4 km afstand van het antieke centrum en Manavgat. Het duikcentrum is goed te bereiken via een openbare weg naar het strand. Het duikcentrum heeft tevens de hotels Barut Sensatori en Blue Waters onder hun hoede en uiteraard verwelkomen ze iedereen in de omgeving die wilt komen duiken.

Blauwe Vlag

Het is een ideale locatie. Naast dat het duikcentrum hun service aanbiedt aan de gasten van de eerder genoemde hotels, kunnen zij ook gasten van buitenaf ontvangen via de openbare weg naar het strand welke naast Arcanus Side Resort ligt. Dit verbreed de mogelijkheden.

Het strand waar het duikcentrum gevestigd is, is de trotse eigenaar van de ‘blue flag’. De Blauwe Vlag is een internationaal milieu-merk dat jaarlijks wordt toegekend aan stranden en jachthavens. De Blauwe Vlag werkt aan een duurzame ontwikkeling van de stranden en jachthavens door met strenge criteria om te gaan over waterkwaliteit, milieueducatie en -informatie, milieubeheer en veiligheid en andere diensten. Het personeel van het duikcentrum is er trots op dat zij ook kunnen bijdragen aan een schoon strand en milieu.

Doel en methode

Het belangrijkste doel is om ervoor te zorgen dat jij, de gewaardeerde gast, een onvergetelijke Scuba duikervaring krijgt. Je bent op een welverdiende vakantie en tijd is kostbaar. Daarom is ons schema flexibel en proberen we ons zoveel mogelijk aan je wensen aan te passen. Wanneer je besluit een duik met ons te maken of om een cursus te volgen, ben je niet een hele dag kwijt, zodat er na dit avontuur nog voldoende tijd over is voor andere leuke activiteiten.

Een andere manier van werken

Zoals je wellicht weet, zullen sommige duikcentra je in de ochtend met hun boot mee nemen, waar je de hele dag op zal doorbrengen met tientallen andere gasten. In de namiddag wordt je vervolgens terug in de haven afgezet en vervolgens moet je nog naar je hotel, waardoor je een hoop tijd verliest. Daarnaast hebben kinderen en beginners niet de mogelijkheid om eerst een duik te proberen in het zwembad. Onze methode is daarom anders. We houden het persoonlijk nemen niet deel aan de ‘massaproductie’ zoals andere centra wellicht doen. We vinden het zeer belangrijk dat je de keuze hebt om in je eigen tempo kennis te maken met het duiken in een veilige omgeving. Maar zelfs met deze extra service, duurt het gehele programma niet meer dan 2 uur. We hebben onze opties speciaal voor jou ontworpen, zodat je nog genoeg tijd hebt voor andere activiteiten. Mogelijk duik je met andere vakantiegangers, maar de groep zal altijd klein blijven. Op deze manier garanderen we de service die we aanbieden en kunnen we ervoor zorgen dat je de aandacht krijgt die je verdient. Het is ons doel om jou een onvergetelijke ervaring te geven, maar wel met inachtneming van alle veiligheidseisen.

Boeken / Reserveren 

Indien je vooraf via internet een reservering wenst te maken is het nodig om afspraken te maken voor een aanbetaling, welke ten minste 48 uur voordat het programma begint voldaan dient te zijn. Het (resterende) openstaande saldo kan op het duikcentrum voldaan worden in contanten, voor aanvang van het programma. Gasten die wensen om vooraf een reservering te maken via internet ontvangen een e-mail met de betaling specificaties. Het wordt aanbevolen om de duik van te voren te boeken tijdens het hoogseizoen. (Juni / juli / augustus / oktober) De datum en tijd kan indien nodig worden aangepast in overleg met het duikcentrum.

Betalingen

  • Een gedeeltelijke betaling van 50% van het totaalbedrag is vereist op alle online boekingen.
  • Betalingen kunnen voldaan worden via bankoverschrijving naar de Nederlandse bankrekening of via contante betaling op het duikcentrum.
  • Het totale bedrag van de activiteit dient voldaan te zijn voor aanvang van het programma.
  • Betalingen op het duikcentrum kunnen alleen contant voldaan worden.
  • Contante betalingen kunnen geaccepteerd worden in Euro, Turkse Lira, GP Pounds en US Dollars.
  • Op het moment van het betalen in een andere valuta dan Euro zal de wisselkoers online worden geraadpleegd.
  • Op het duikcentrum is geen pinapparaat aanwezig, daarom kunnen betalingen via kaart niet geaccepteerd worden.
Wij zijn een jonge en groeiende onderneming en we bieden diverse diensten aan. Naast de tryouts voor beginners, we hebben interessante arrangementen voor volwassenen en jongeren beginnend met de leeftijd van 8 jaar. Wij bieden verschillende mogelijkheden voor beginnende en gebrevetteerde duikers en complete cursus programma’s van CMAS en PADI. Je kunt ook bij ons terecht voor de aanschaf van je duikuitrusting. Wij verkopen professionele duikmaskers, snorkel sets, vinnen en nieuwe + tweedehands wetsuits (zowel lange-pakken als shorties) en diverse souvenirs.
Op het duikcentrum kan de informatie in het Engels, Nederlands, Duits, Turks en Russisch aangeboden worden. Formulieren zijn in alle talen mogelijk.
Al onze locaties zijn dichtbij en makkelijk bereikbaar met onze Zodiac boot. De transfer tijd bedraagt afhankelijk van de locatie tussen de 3 en 10-15 minuten.
Al onze apparatuur ondergaat de jaarlijkse verplichte controles en servicediensten.
 
 
Helaas bieden we geen ophaalservice aan van en naar je hotel. Maar wees gerust, we zijn makkelijk bereikbaar via publiek en privévervoer. We zijn te vinden op Google Maps en uiteraard mag je altijd contact met ons opnemen als je hulp wilt bij het vinden van de juiste route. We helpen graag!
 We maken duiken in het zwembad, vanaf het strand of de pier en vanaf de boot. We verblijven nooit een hele dag op zee. De timetable (dat je daadwerkelijk onder water bent) is als volgt:

  • Try out in het zwembad: +/- 15 -20 minuten.
  • Zwembad duik: +/- 20 minuten.
  • Strand duik: +/- 30 minuten.
  • Wrak duik: Max. 31 minuten. We duiken zonder decompressie.
  • Andere duiken: +/- 45 minuten.

Het totale programma duurt per duik ongeveer 2 uur (Het programma van een double-dive bedraagt ongeveer 3 tot 3.5 uur) Dit is inclusief de training in het zwembad (indien van toepassing), de briefing voor de duik, het gereed maken van de duikuitrusting en de duik zelf.

Net als de meeste van onze gasten, we willen het persoonlijk houden. Indien de groep alleen gecertificeerde duikers heeft nemen we niet meer dan 5 personen per groep/duik mee. Duiken we met kinderen of beginners, dan zal de groep niet groter dan 3 of 4 personen zijn. We proberen de groepen zoveel mogelijk gescheiden te houden, tenzij het een groep familie of vrienden betreft. Wij geven er de voorkeur aan individueel te werken, één voor één, met een kleine groep duikers, zodat je niet op de anderen hoeft te wachten.
Ja. Al onze gasten dienen een verklaring van risico en aansprakelijkheid en een medische verklaring te ondertekenen. Dit is een gangbare praktijk in duikcentra over de hele wereld. Als je gezondheidsproblemen hebt kun je nog steeds in staat zijn om te duiken, vraag de instructeur. Ook kun je je arts om advies vragen als je op voorhand weet dat je wilt gaan duiken.
Dat kunnen we zeker doen! Als je een eigen camera hebt ben je vrij deze mee te nemen, maar desgewenst kunnen wij de duik ook voor je vastleggen. Als je besluit om de foto’s en video’s te nemen zullen wij alles via OneDrive verzenden of we plaatsen ze op een USB-stick of op de SD kaart van je GSM. Uiteraard ontvang je alle originelen.
Ja zeker! We bieden geheel kostenloos een éénjarige back-up service aan. Neem alsjeblieft contact met ons op als we je van dienst kunnen zijn. Laat ons de namen van de personen weten die gedoken hebben en de datum van de duik. 
 
 

Wijzigingen aan je reservering

Side Azura | duikcentrum’s restitutiebeleid pogen de behoeften van de gasten zoveel mogelijk tegemoet te komen in overeenstemming met de volgende richtlijnen. Je hebt de mogelijkheid om de datum van de activiteit in overleg met Side Azura | duikcentrum te veranderen, gratis en afhankelijk van het weer en de beschikbaarheid, met een opzegtermijn van een 24 uur.

Annuleringen

  • Als de gast niet aanwezig is (no-show) op de geplande starttijd van de duiktrip / cursus of annuleert minder dan 24 uur voor een cursus of een duik, of sluit zich aan bij de activiteit na de start, of verlaat voorafgaand aan de voltooiing ervan, zal er geen restitutie worden gemaakt, tenzij anders overeengekomen tussen Side Azura | duikcentrum en de gasten die slechts een gedeelte van de cursus of duik  ondernemen.
  • Indien de gast zijn / haar activiteit annuleert, is de gemaakte aanbetaling niet overdraagbaar aan een andere persoon.
  • Als een gast zijn / haar duikcursus annuleert, zal een terugbetaling niet worden afgegeven voor de verstrekte eLearning of cursusboeken.
  • Als de annulering door de gast plaatsvindt meer dan 24 uur voor aanvang van de geplande duiktrip of cursus, zal een volledige terugbetaling worden uitgegeven.
  • De aanwezigheid op de boot of op het strand met volledige duikuitrusting geeft het begin van de duikactiviteit aan. Vanaf dat moment is restitutie niet mogelijk.

Annulering door Side Azura

Al onze activiteiten zijn in hoge mate afhankelijk van het weer en Side Azura | duikcentrum behoudt zich het recht in alle omstandigheden de activiteit te annuleren of uit te stellen. In gevallen waarin Side Azura | duikcentrum de geboekte toer niet kan maken, zal de gast alle deposito’s betaald aan Side Azura | duikcentrum terug ontvangen of zal de gast een alternatieve dag of tijd aangeboden worden. Als een alternatieve dag of tijd is geweigerd door de gast, behoudt Side Azura | duikcentrum het recht om de administratieve kosten als gevolg van dergelijke transacties af te trekken.

Wijzigingen in locaties

Hoewel alles in het werk wordt gesteld om zich te houden aan schema’s en routes, behoudt Side Azura | duikcentrum zich het recht om duik schema’s en routes te wijzigen op elk gewenst moment als dit in het belang van de gast is of wanneer gedwongen door de weersomstandigheden.

Side Azura | duikcentrum is niet verantwoordelijk voor eventuele schadevergoeding aan de gast als Side Azura | duikcentrum wordt gedwongen om te annuleren of op welke wijze dan ook als gevolg van overmacht, namelijk oorlog, rellen, burgerlijke staking, arbeidsconflict, terroristische activiteiten, natuurlijke of nucleaire ramp, brand, slechte weersomstandigheden, files of andere externe omstandigheden buiten Side Azura | duikcentrum’s controle om.

Duikcursus terugbetaling van ongebruikte deel van de cursus

Meerdaagse Diving Course restitutie beleid zorgt voor de annulering zonder kosten aan het eind van elke dag van de cursus voor een volledige terugbetaling van het gedeelte van de cursus die de gast niet op dat moment heeft afgerond.

Weersomstandigheden 

Als het weer op de dag van de duiktrip / open water duiken van een cursus ons weerhoudt van het hebben van een veilige en plezierige ervaring wordt de gast geïnformeerd dat de reis wordt geannuleerd of uitgesteld tot een andere dag. Houdt er rekening mee dat in het geval van lichte regen zonder sterke wind en hoge golven, Side Azura | duikcentrum GEEN duiktrips of cursussen zal annuleren, omdat dit ons er niet van weerhoudt om een plezierige en veilige duiktrip te hebben. Side Azura| duikcentrum is niet aansprakelijk voor onvoorziene ongunstige weersomstandigheden, waarbij ruwe zee en slecht zicht worden gehouden.

Autoriteit op de Tour / Ontheffing van Tour

De beslissing van de Instructeur / Divemaster en andere medewerkers in dienst van Side Azura | duikcentrum is definitief over alle aangelegenheden die de veiligheid van de groep in gevaar kunnen brengen. Side Azura | duikcentrum is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor elke gast die een illegale of onrechtmatige / onwettige daad pleegt.

De gasten kunnen van de reis / cursus worden uitgesloten, zonder enige terugbetaling van de duikactiviteit. Als Side Azura | duikcentrum de gast niet geschikt voor de duikactiviteit beschouwt, kan het naar eigen goeddunken de boeking van zo’n gast annuleren, als deze gast gevaar, overlast of hinder voor andere gasten veroorzaakt. Als gasten onder de invloed van alcohol / drugs blijken te zijn voorafgaand van de activiteit, zal de boeking worden geannuleerd zonder restitutie.

Wij begrijpen dat u kunt vinden dat de duikactiviteit niet is zoals verwacht of niet voor de gast blijkt te zijn. De instructeur kan besluiten dat de gast extra één op één training nodig heeft om een duikprogramma / cursus te kunnen voltooien. In dit geval wordt de gast aangeboden om terug te keren op een later tijdstip. Dit is bij de duik instructeurs discretie.. De terugbetalingen zullen niet worden uitgegeven als na de start van de activiteit blijkt dat de gast de duik wenst te annuleren, ongeacht de reden, of als de duikinstructeur aanraadt op een ander tijdstip terug te keren.

Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

Side Azura | duikcentrum en zijn werknemers zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor enig letsel, verlies, ongeval, schade, vertraging, verzuim, onregelmatigheden of niet-nakoming die zich in verband houden met deze regelingen. De gast begrijpt en aanvaardt alle risico’s in verband met alle activiteiten.Het onverantwoordelijk handelen van duikers kan een negatieve invloed hebben op hun collega-duikers en de duik gemeenschap. Als gevolg daarvan zullen onveilig, illegaal of onverantwoord gedrag niet tolereren.

Houdt er rekening mee dat de bovenstaande richtlijnen zijn wat je zou verwachten als worst case scenario. Side Azura | duikcentrum zal al het mogelijke doen om de annulering / wijziging van de kosten tot een minimum te beperken. Elke annulering geval zal afzonderlijk worden beoordeeld door ons management team.

.

Alle gecertificeerde duikers die een duiktrip boeken bij Side Azura | duikcentrum moeten het bewijs van certificering (via hun relevante opleiding agentschap) tonen om mee te kunnen doen aan de activiteit. Als de gast op geen enkele wijze bewijs van certificering kan tonen, zal deze niet in staat zijn om te duiken op locaties voor gecertificeerde duikers en tegen de geldende kortingen voor gecertificeerde duikers.
De gast erkent op de hoogte zijn van de voorgenomen duiktrip / cursus en bevestigt hierbij dat hij of zij medisch geschikt en in goede gezondheid is en in staat is om te beginnen aan de activiteit / cursus. Elke gast met een reeds bestaande medische aandoening of ziekte moet de ware aard van deze toestand verklaren voor aanvang van het programma. In geval van een medische ziekte / aandoening is de gast verplicht om een medische verklaring van een huisarts te overleggen waaruit blijkt dat hij / zij “medisch fit om te duiken en / of snorkelen” is. Side Azura | duikcentrum en zijn vertegenwoordigers zal alle informatie strikt vertrouwelijk behandelen.
Informatie in alle brochures, folders, website, e-mails en reclame wordt gegeven in goed vertrouwen door Side Azura | duikcentrum en deze zijn gebaseerd op de meest recente informatie op de datum van publicatie. Side Azura | duikcentrum behoudt zich het recht voor om van de faciliteiten, voertuigen of boten in de brochures, folders, website, e-mails of andere reclame beschreven te wijzigen zonder dat aansprakelijk voor schadevergoeding of terugbetaling. Terwijl alles in het werk wordt gesteld om de in de brochure, folders, website, e-mails en reclame geadverteerde prijzen te houden, behoudt Side Azura | duikcentrum zich het recht voor om de prijzen te verhogen op elk gewenst moment, te wijten aan onvoorziene stijgingen of wisselkoersschommelingen waaraan het kan worden blootgesteld. Toeslagen zullen niet worden toegepast na bevestiging van boekingen.
Gasten moeten zich ervan bewust zijn dat het team van Side Azura | duikcentrum foto’s of films van de gasten kunnen nemen tijdens de voorbereiding of het uitvoeren van de duik, en Side Azura | duikcentrum behoudt zich het recht om dergelijk materiaal te gebruiken voor reclame of brochure productie zonder het verkrijgen van toestemming en zonder betaling aan de gast.
De meeste duikers zijn goed bekend met de DAN verzekering (Divers Alert Network). Side Azura | duikcentrum maakt geen gebruik van de DAN verzekering, maar alle duikers zijn verzekerd via ERGO, wat vergelijkbaar is met DAN.

Visumplicht voor Turkije

Met ingang van 17 april 2013, vervangt het elektronisch visum (e-Visa) het “sticker visum”, die aan de grensovergangen werd uitgegeven. Aanvragers hoeven alleen maar in te loggen op www.evisa.gov.tr, geef de gevraagde informatie op, maak de online betaling en download daarna het e-Visa.

Meer Visum Informatie voor buitenlanders – Uitgegeven door de Republiek Turkije.

Valuta

De officiële munteenheid van de Republiek Turkije is de Turkse lira. De Turkse Lire is verdeeld in subeenheden kuruş genoemd. Papieren valuta komt voor in 5, 10, 20, 50, 100 en 200 TL geld notities en metalen munten komen voor in 5, 10, 25, en 50 kuruş en 1 Lira munt geld.

Valuta’s van andere landen kunnen worden omgezet in Turkse Lira bij wisselkantoren en banken in overeenstemming met de dagelijkse wisselkoers bepaald door de Turkse Centrale Bank.

Afgezien van de Turkse Lira, zijn sterke valuta zoals de Amerikaanse dollar, Britse Ponden en Euro algemeen aanvaard door grote winkelcentra, hotels en restaurants.

Er zijn veel geldautomaten waar je veilig geld kunt opnemen in je eigen valuta. De meerderheid van de geldautomaten bieden de Engelse taal of een andere taal aan voor het gemak van buitenlanders. Echter, we raden nooit aan naar een uitwisseling kantoor te gaan om geld op te nemen met een bankpas of credit card. Gebruik nooit je bankkaart bij deze kantoren omdat gebleken is dat sommigen niet veilig zijn. Er kan misbruik gemaakt worden van je bankgegevens.

Rijden in Turkije

Buitenlanders mogen rijden in Turkije, op voorwaarde dat ze hun paspoort,  internationale rijbewijs en de kentekenplaat van een voertuig met hen meedragen.

Tijdzone

De tijdzone in Turkije gelegen aan het aansluitpunt van Azië en Europa en is GMT +2, wat inhoudt dat het een uur later is dan in Nederland.

feestdagen

  • 1 januari – Nieuwjaarsdag
  • 23 april – Nationale Soevereiniteit en de dag van de Kinderen
  • 1 mei – Dag van de Arbeid en Solidariteit
  • 19 mei – Herdenking van Atatürk, de dag van De Jeugd
  • 30 augustus – Dag van de Overwinning
  • 29 oktober – Dag van de Republiek
 

 

ltg-europe-2017-winner

Stuur ons een berichtje

Wil je onze prijslijst ontvangen of heb je nog andere vragen? Stuur ons een mail via onderstaand formulier. Een berichtje via WhatsApp mag natuurlijk ook!